יום א’ | 16:30-18:00
לכיתות ד’-ו’
מיינקראפט הוא משחק המחשב הכי משוחק בהיסטוריה!
בקורס המיינקראפט קוד נתכנת במגוון צורות ואפילו נפתח מודים אמיתיים!
לאורך הדרך נכיר לעומק משתנים, תנאים, לולאות, פונקציות ואלגוריתמים מסובכים על מנת להתמקצע בשפת הפייתון המבוקשת.
המשתתפים בקורס ילמדו לכתוב קוד ב 3- שפות:
• סקראצ’ (בלוקים ויזואליים)• ג’אווה סקריפט• פייתוןדרך התכנות, גם נכיר ונשלוט באלמנטים שונים של פיזיקה דוגמת אווירונאוטיקה וכוחות כבידה, ואפילו ניגע בנושאים דוגמת הנדסת חשמל.
מס’ מפגש | תאריך | נושא |
מפגש 1 | 26.10 | פעילות פתיחה – היכרות עם תוכנת MCreator |
מפגש 2 | 02.11 | אלמנט מותאם אישית – נכין ביומה חדשה למשחק (Biome) |
מפגש 3 | 09.11 | העמקת התכנ ות ב MCreator – יצירת נשקים משגרים במשחק תוך העמקת התכנות ב MCreator |
מפגש 4 | 16.11 | טקסטורות מורכבות – יצירת אלמנט שיריון והכרות עם טקסטורות בתלת מימד |
מפגש 5 | 23.11 | תנאים – יצירת אלמנט נוזל תוך שימוש בתנאים ומספרים אקראיים |
מפגש 6 | 30.11 | פקודות ומשתנים – נלמד כיצד יוצרים פקודות למשחק ומהם משתנים |
מפגש 7 | 07.12 | ישות חיה – יצירת אלמנט של ישות חיה במשחק, למידת המאפיינים הבסיסים של ישות והעמקת הידע על טקסטורות ומודלים |
מפגש 8 | 28.12 | AI – הרחבה על ישות חיה, קביעת ההתנהגות והמטרות של הישות במשחק |
מפגש 9 | 04.01 | משתנים מתפוצצים – העמקת הידע במשתנים והכרת לולאות תוך יצירת בלוק מתפוצץ במשחק |
מפגש 10 | 11.01 | אקראיות וצלילים – ניצור אלמנט של קשת וחץ, נלמד על אקראיות וכיצד אפשר להוסיף צליל למשחק |
מפגש 11 | 15.02 | ממשק גרפי – יצירת ממשק גרפי של מחשבון מתפקד במשחק |
מפגש 12 | 22.02 | מערכת קסמים – נכין מערכת חדשה למשחק ונשתמש ב Overla |
מפגש 13 | 08.03 | תכנות תהליכים – הוספת תהליכים מורכבים וייחוד יים למערכת הקסמים שלנו |
מפגש 14 | 15.03 | שילוב אלמנטים – ניצור אלמנט מימד במשחק באמצעות שילוב של מספר אלמנטים שהכרנו בשיעורים |
מפגש 15 | 22.03 | פייתון ומיינקראפט – כתיבת קודים בשפת Python לשימוש במשחק |
מפגש 16 | 12.04 | לולאות – נכיר פונקציות חדשות, נלמד מהן לולאות for וכיצד ניתן להשתמש בהן כדי לשפר את הקוד שלנו |
מפגש 17 | 19.04 | תנאים בפיית’ון – נלמד על תנאים בפיית’ון ונכיר את הסוכן במשחק |
מפגש 18 | 26.04 | לולאות מורכבות – נלמד על לולאות while ונשתמש בהן ובסוכן כדי לבנות בית באמצעות קוד |
מפגש 19 | 03.05 | אקראיות בפיית’ון – נלמד איך להשתמש במספרים אקראיים בפיית’ון ונשתמש בהם כדי לכתוב קוד מיוחד |
מפגש 20 | 10.05 | פרוייקט מסכם – נלמד על משתנים גלובליים ונסיים עם פרוייקט אישי |
למי: כיתות ד-ו
מס’ מפגשים: 20
מחיר: 3000 ש”ח